Zilveren bruiloft

Zilveren bruiloft

Tips een zilveren bruiloft

Jullie zijn 25 jaar getrouwd, een zilveren bruiloft. Wist je dat het langste huwelijk ooit geregistreerd meer dan 87 jaar duurde? Als jij en je partner jullie eigen reis willen vieren, is het geven van een huwelijksverjaardagsfeest een geweldig idee. Als je de grote 25 jarige mijlpaal in je huwelijk nadert, moet je feest net zo speciaal zijn als je relatie.

Een kwart eeuw getrouwd zijn betekent dat je door de jaren heen veel mooie herinneringen en vriendschappen hebt opgebouwd. Een heel feestje besteden aan het samen vieren van je leven zal niet alleen je verleden eren, maar ook je toekomst.

Met deze 25 jarig huwelijks jubileum tips voor feestplanning zorgen jij en je partner voor nog meer herinneringen met je geliefden die een leven lang meegaan.

Kies de perfecte datum

Als je je trouwdag viert, is het logisch dat je het feest op de exacte datum wilt plannen. Soms is dit echter niet de beste optie.
Als je verjaardag op een doordeweekse dag valt, overweeg dan om het feest naar het weekend ervoor of erna te verplaatsen. Dit zorgt ervoor dat je gasten voldoende tijd hebben om aanwezig te zijn.

Probeer een locatie op zondag te boeken in plaats van op zaterdag. Aangezien zaterdag de meest populaire dag van de week is om een feest te organiseren, Vaak hebben vrienden en familie al iets staan op zaterdag, en het is oh zo leuk om een middagfeest op zondag te hebben.
Een bijkomend voordeel van het plannen van het feest op een andere dag dan je verjaardag is dat je tijd hebt om je speciale dag privé te vieren met je echtgenoot.

Overweeg een bestemming

Aangezien 25 jaar getrouwt een grote prestatie is, kun je overwegen om een feestje te geven alleen voor eigen familie
Dit kan betekenen dat je de wereld over gaat of een paar steden gaat bezoeken. Het belangrijkste is dat jullie zich geïnspireerd voelen.

Maak een thema

Als je een thema kiest, kunnen gasten nog meer enthousiast worden over het feest als ze weten wat ze kunnen verwachten. Dit is je kans om creatief te zijn en je interesses te combineren.

Als je allebei dol bent op het strand, kun je een beach party organiseren dat iedereen het gevoel geeft op vakantie te zijn. Als je in de winter trouwde, zou je een lelijk kersttruifeest kunnen organiseren, compleet met een geschenkruil en koekjesversiering.

Zelfs als je geen specifiek thema wilt, zal het informeren van mensen over de toon van het feest hen helpen kiezen wat ze willen dragen. Of het nu een black tie-evenement of een pyjamafeest is, zorg ervoor dat je de dresscode op de uitnodigingen zet.

Maak aangepaste uitnodigingen

Zodra je de datum, locatie en kledingcode hebt vastgesteld, is het tijd om uitnodigingen te maken, De beste uitnodigingen voor een trouwdag zijn gepersonaliseerd.

Dit is een activiteit die leuk kan zijn voor jou en je partner. Je kunt spelen met kleuren, foto’s en ontwerpen totdat je een uitnodiging hebt waar jullie allebei dol op zijn.

Je kunt dingen eenvoudig en elegant houden met alleen tekst, of je kunt je favoriete foto (misschien vanaf je trouwdag) als middelpunt kiezen.

Stel een lijst met speciale nummers samen

Een jubileumfeest gaat helemaal over het vieren van het gelukkige paar, dus de soundtrack van dit evenement moet die energie weerspiegelen.

Neem de tijd om te brainstormen over nummers die een belangrijke betekenis hebben in je relatie. Vergeet niet dat muziek met sentimentele waarde niet beperkt is tot langzame, romantische liedjes.

Je kunt liedjes opnemen van je trouwdag, je favoriete muzikanten, concerten waar je bent geweest of elk ander liedje dat tijdens speciale momenten speelde.

Als je moeite hebt met het bedenken van muziek, kun je altijd je vrienden roepenvoor hulp. Een samenwerkende party afspeellijst zorgt ervoor dat iedereen de hele nacht bezig blijft.

Kies een zinvol menu

Bij bruiloftscatering draait alles om het passen van een budget, iedereen tevreden stellen en elegant zijn. Omdat verjaardagsfeestjes veel relaxter zijn, kan je menu bijna elk gerecht bevatten.

Ben je pizzaliefhebbers? Niets houdt je tegen om een gigantisch pizzafeest te geven. Als je wereldreizigers bent, kan het een goed idee zijn om voorbeelden van internationale keukens uit je favoriete landen op te nemen.

Als je speciale tradities, favoriete restaurants of eigenzinnige eetgewoonten hebt, kun je je persoonlijkheden in het menu opnemen. Veel mensen zijn nieuwsgierig naar de geheimen achter langdurige huwelijken.

Als jij en je partner elke zondag zweren bij de pasta avonden, kun je iedereen laten genieten van je magie.

Foto’s maken

Als je alle problemen van het plannen van een feest doormaakt, wil je elk geweldig moment laten vastleggen. Hoe meer foto’s je hebt, hoe beter je je deze dag kunt herinneren voor de rest van je leven.

Als je vrienden hebt die professionele fotografen zijn, moet je ze zeker inhuren voor je evenement. Omdat ze veel gasten kennen, zal iedereen zich op zijn gemak voelen. Een ander voordeel is dat het kennen van de persoonlijkheden van mensen kan leiden tot meer mogelijkheden om openhartige foto’s van hen te maken.

Wil je geen fotograaf inhuren? Maak je geen zorgen. Je kunt nog steeds tal van hoogwaardige opnamen maken van het evenement. Zorg ervoor dat u deze fotografietips voor uw mobiele telefoon doorgeeft aan uw gasten en moedig ze aan om zoveel mogelijk foto’s te maken.

Maak een collage of diavoorstelling

Niets maakt mensen sentimenteler dan foto’s die vele jaren van iemands leven omvatten, vooral het gedeelde leven van een paar.

Als je ouderwets bent, zou je het leuk vinden om een collage te maken door foto’s in stukken te knippen en ze op een posterbord te schikken. Met deze methode kun je handgeschreven bijschriften, stickers, tekeningen en meer toevoegen. Als je ervoor kiest om een collage te maken, dient deze als decoratie voor gasten om op elk moment tijdens het feest te bewonderen.

Als je een diavoorstelling maakt, moet je tijdens het feest een tijdstip plannen waarop iedereen het als groep kan bekijken. Dit is een gelegenheid om de liefde te delen en je verbonden te voelen. De kans is groot dat iedereen “wow” zegt en om dezelfde foto’s lacht.

Een ander voordeel van het maken van een diavoorstelling is dat je ook video’s kunt toevoegen. Je kunt hoogtepunten bekijken van je trouwdag en andere leuke momenten die je hebt vastgelegd op tape.

Bereid de toast voor

Foto’s zijn een geweldige plek om te beginnen, maar het gelukkige paar moet ook wat tijd vrijmaken om een toast uit te brengen. Dit kan je toelaten om je liefde hardop te uiten en wat woorden van wijsheid uit je 25-jarige huwelijk te delen.

Je toespraak kan emotioneel of grappig zijn, maar alles wat je zegt moet uit je hart komen. Gasten uitnodigen om de microfoon te nemen en hun eigen verhalen over het paar te delen, kan ook tot veel gelach en tranen leiden. De toasts zijn een van de hoogtepunten van je feest, dus zorg dat je alles op film krijgt!

Koop een geheugenjournaal voor gasten

Een geheugendagboek is een must have voor elk huwelijksfeest. Door het op een speciale tafel te laten staan, kunnen gasten het bezoeken en woorden van liefde, aanmoediging schrijven of goede herinneringen delen.

Als het feest voorbij is, kunnen jij en je partner alles lezen wat je gasten in het dagboek voor je hebben achtergelaten. Zelfs als je lange tijd geen ander jubileumfeest hebt, kun je er nog steeds een traditie van maken om dit tijdschrift elk jaar opnieuw te lezen om die speciale avond te herinneren die is gewijd aan het vieren van je liefde.

Maak leuke spellen

Elk feest is beter met games! Je kunt veel plezier beleven aan je gasten door speciale spellen te plannen met betrekking tot liefde, bruiloften en meer.

Om gasten aan hun tafels bezig te houden, kun je eigen quiz formulieren maken die ze kunnen invullen. Onderwerpen kunnen variëren van perfecte date night ideeën tot manieren waarop een koppel een huwelijk spannend kan houden. De resultaten zijn zeker hilarisch en misschien zelfs inzichtelijk. Aan het einde van het feest kun je de papieren verzamelen en doorlezen wanneer je de kans krijgt.

Maak gepersonaliseerde feestdecoraties

Als je je feest zo speciaal mogelijk wilt maken, moet je gepersonaliseerde feestdecoraties maken om meer liefde aan de sfeer toe te voegen. Je kunt onderzetters, servetten, en meer maken met je naam en jubileumdatum erop.

Beleef huwelijksmomenten opnieuw

Een andere activiteit die je kunt doen, is grappige, emotionele of romantische momenten van je trouwdag opnieuw creëren. Je kunt dansen op het nummer dat werd gespeeld tijdens je eerste dans als een getrouwd stel, poseren voor een foto met al je bruidsmeisjes en groomsmen en samen in je bruidstaart snijden.

Indien mogelijk kun je zelfs dezelfde cateraars gebruiken die voor je bruiloft hebben gewerkt en een verjaardagstaart krijgen van dezelfde bakkerij die uw bruidstaart heeft gemaakt. En met een beetje geluk kun je nog dezelfde DJ of band boeken.

Zorg voor een bedankje

Alleen omdat het feest voorbij is, betekent dit niet dat het plezier moet stoppen. Als je je eenmaal weer in je dagelijkse routine hebt gevestigd, is het laatste wat je moet doen om je trouwdagfeest af te sluiten, bedankkaartjes sturen.

Dit is de perfecte gelegenheid voor jullie om te gaan zitten en je uw feestfoto’s samen te bekijken. Je kunt een of enkele van je favorieten kiezen en deze gebruiken in je aangepaste bedankkaartje. Wanneer je gasten ze ontvangen, zullen ze dankbaar zijn dat ze zulke geweldige mensen zoals jullie kennen.

Traditie van de viering van een huwelijksjubileum

De viering van een huwelijksjubileum is typisch iets voor deze streek van Europa. Vermoedelijk is de traditie ontstaan in Zuid-Duitsland, in het gebied van Beieren, Hessen en Würtemberg omvat. Van hieruit heeft het gebruik zich verbreid via de Rijn naar Frankrijk en Zwitserland en verder Rijn-afwaarts naar Nederland en Neder-Duitsland. Het vroegste bewijs van het bestaan van een ‘gouden bruiloft’ stamt van 1547. In aanvang werd deze vijftigste huwelijksverjaardag de ‘jubel-bruiloft’ genoemd. Pas later, rond 1650, komt men met de uitdrukking ‘gouden bruiloft’.

Huwelijksjubileum betekenis

Iedereen kent wel de betekenis van een koperen huwelijk , maar weten
jullie ook wanneer we een houten, robijnen of een smaragden
bruiloft mogen vieren? Deze kalender zal jullie even op weg helpen

Huwelijksverjaardagen zoals wij dat kennen

1 jaar: katoenen bruiloft

  • 2 jaar: papieren bruiloft
  • 3 jaar: tarwe bruiloft
  • 4 jaar:
  • lederen bruiloft
  • 5 jaar: houten bruiloft
  • 6½ jaar: blikken bruiloft
  • 7 jaar: nikkelen bruiloft
  • 8 jaar: bronzen bruiloft
  • 9 jaar: ijzeren bruiloft
  • 10 jaar: tinnen bruiloft,
  • 11 jaar: stalen bruiloft
  • 12½ jaar: koperen bruiloft
  • 13 jaar: vermiljoenen bruiloft
  • 14 jaar: ivoren bruiloft
  • 15 jaar: porseleinen bruiloft
  • 20 jaar: kristallen bruiloft
  • 25 jaar: zilveren bruiloft
  • 30 jaar: parelen bruiloft
  • 35 jaar: koralen bruiloft
  • 40 jaar: robijnen bruiloft
  • 45 jaar: saffieren bruiloft
  • 50 jaar: gouden bruiloft
  • 55 jaar: smaragden bruiloft
  • 60 jaar: diamanten bruiloft
  • 65 jaar: briljanten bruiloft
  • 70 jaar: platina bruiloft
  • 75 jaar: radium bruiloft
  • 80 jaar: eiken bruiloft .
Schuiven naar boven